Verkeer
Stuur appje
Zoek
Nieuws
Hengelo

Luierproducent Jeffrey Scholten: 'Ik hoopte vooraf al op Shawn Harris'

Het is de Hengelose ondernemer Jeffrey Scholten gelukt om een investering los te peuteren bij de investeerders van de Dragons' Den om zijn wasbare luiers verder in de markt te zetten. Scholten, eigenaar van Kidzstore en HappyBear Diapers, was donderdag te zien in het gelijknamige televisieprogramma op NPO1, waarin startende ondernemers de kans krijgen om hun ideeën te pitchen bij vijf succesvolle en in Nederland actieve zakenmensen. Vrijdag 19 maart was hij te gast in 1Twente Vandaag.

Investering van 400.000 euro

Scholten vroeg in zijn pitch om een investering van 250.000 euro tegen 10 procent van de aandelen. Zijn verhaal viel in de smaak bij de 'dragons', maar vier van de vijf investeerders deden niet mee. De Amerikaanse Shawn Harris zag de wasbare luiers echter wel zitten en bood de Hengeloër 400.000 euro tegen een belang van twintig procent. Dit tot grote vreugde van Scholten, die niet lang na hoefde te denken over het aanbod van Harris.

Dragons den scholten wasbare luiers4
Shawn Harris investeert 400.000 euro in de wasbare luiers van Jeffrey Scholten.
Beeld: NPO1

Opschalen productie

“Op dit moment worden onze producten vooral verkocht aan consumenten in heel Europa, maar de afgelopen maanden zijn wij al regelmatig benaderd door verschillende retailers die graag HappyBear in hun assortiment willen opnemen. Tot op heden hebben wij dit moeten afhouden, omdat wij de productie nog niet aankonden. Het is de bedoeling dat de producten van HappyBear Diapers straks bij meerdere retailers in heel Europa in het schap komt te liggen. Om dit te realiseren zullen wij de productie moeten opschalen. Daarnaast zijn wij ook bezig om de productie te verplaatsen naar Nederland, waarbij wij zoveel mogelijk samenwerken met lokale partners.”

Jeffrey scholten kidzstore luier
Lees ook
Jeffrey Scholten: ‘Iedereen verdient een kans op de banenmarkt’

Marketingcampagne

De investering is bedoeld om het eigen merk HappyBear Diapers op de kaart te zetten en een serieuze concurrent te worden van de wegwerpluiers. De oprichters willen laten zien dat wasbare luiers helemaal niet meer zo ouderwets en vies zijn zoals veel mensen denken. "Daar zullen wij veel grotere marketingcampagnes voor moeten opzetten", aldus Scholten.

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie?
Tip onze redactie via mail of telefoon. Deze vind je op onze contactpagina.