Verkeer
Stuur appje
Zoek
Nieuws
Hengelo

Overijsselse Ombudsman krijgt minder klachten in 2019

450828 Overijsselse ombudsman logo 620x330 2020 08 29 004731 1

De Overijsselse Ombudsman heeft in 2019 weer minder klachten binnengekregen dan vorig jaar: 71 tegenover 130 klachten in 2018. De jaren ervoor lag het gemiddelde ook boven de 100, vermeldt de instantie in haar jaarverslag over 2019. De trend is dalende en heeft onder andere te maken met betere klachten-afhandeling door gemeentes, mensen zijn soms het klagen moe of weten de weg naar de Overijsselse Ombudsman niet te vinden. Vanuit Hengelo werd er in 2019 7 keer een beroep gedaan op de Ombudsman.De Ombudsman krijgt klachten binnen van mensen die geen oplossing voor een klacht vinden bij hun gemeente of overheidsinstelling. Klachten gingen in 2019 onder andere over: handhaving, bejegening, informatie-verstrekking en procedure.In onderzoek genomen en met een rapport(brief) afgeronde klachten naar uitkomst:- gegrond: 2- deels (on)gegrond: 10- ongegrond: 4- geen verder onderzoek: 1- alsnog opgelost door bemiddeling: 2

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie?
Tip onze redactie via mail of telefoon. Deze vind je op onze contactpagina.