Wat de oorzaak van de grote storing is, wordt onderzocht, zegt woordvoerder Annemiek Prinsen van Twente Milieu. "Het is heel vervelend, zowel voor de inwoners als voor ons. Alle zeilen worden bijgezet om te zorgen voor een structurele technische oplossing die problemen als in de afgelopen weken moet voorkomen."
Betrokken partijen, waaronder ICT-bedrijven, hebben gezorgd voor tijdelijke technische noodoplossingen. De bereikbaarheid van de app en de website zijn inmiddels redelijk stabiel, al is enige hinder nog niet helemaal uitgesloten.
Twente Milieu heeft er volgens Annemiek Prinsen alles aan gedaan om een storing rond de jaarwisseling te voorkomen. "Al begin december zijn we een digitale campagne begonnen, waarin we inwoners opriepen om de afvalkalenderapp 2018 al gauw te downloaden, om de website te ontlasten. Ook hebben we advertenties geplaatst in de huis-aan-huisbladen."
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede. - Foto: Leonie Vaarhorst / Twente Milieu