Hengelo heeft het definitieve ontwerp voor de herinrichting van de verkeersgevaarlijke Deurningerstraat vastgesteld. Na goedkeuring van de gemeenteraad kan al in mei met de ombouw van de drukke verkeersader tussen Hengelo-Noord, Deurningen, Weerselo en de Hasseler Es begonnen worden.In het ontwerp gaat de meeste aandacht uit naar de verkeersveiligheid met name voor fietsers. In het verleden hebben zich op de Deurningerstraat verschillende verkeersincidenten met fietsers voorgedaan, waarvan een met dodelijke afloop toen een scholiere om het leven kwam onder een landbouwvoertuig. Sinds dien is de straat al afgesloten voor landbouwverkeert.In het ontwerp komen in plaats van fietsstroken verhoogde vrijliggende fietspaden van twee meter breed. Bottleneck vormt de ruimte bij het TINQ-tankstation en de slagerij Koekenberg. Hier is niet voldoende ruimte aanwezig. Na uitgebreide discussie en afweging is gekozen voor een fietspad met een breedte van 1,7 meter aan de zijde van de slagerij en een breedte van 2 meter aan de zijde van het tankstation. De mogelijkheid voor verkeer om komende vanuit Deurningen voor de rotonde rechtsaf de Sloetsweg in te rijden (de bypass ) wordt opgeheven. Hiermee wordt de )verkeersveiligheid verder verbeterd. Door aanpassing van de inrichting bij het tankstation kunnen de tankwagens op de tankplaat staan, zodat ze niet op het fietspad of de rijbaan hoeven te staan. Dit betekent dat ook het overig vrachtverkeer daar kan staan om te tanken. De voetgangersoversteek ter hoogte van de Hunenborg wordt verbreed voor de schoolgaande jeugd.Foto: Radio Hengelo TV