Verkeer
Stuur appje
Zoek
Je bekijkt nu een artikel uit het archief
Dit artikel is niet geoptimaliseerd voor de huidige 1Twente-website. Hierdoor kan het voorkomen dat de opmaak wegvalt, er media ontbreekt en/of metadata incorrect is.
Nieuws
Hengelo

Onderzoek naar kwaliteit contact met gemeente over Wmo

49138 Banner AVI Large Rectangle336x280

Vanaf 1 januari 2015 zijn gemeenten verantwoordelijk voor de ondersteuning van ouderen, mensen met een beperking en mensen met psychische problemen. Als een inwoner contact opneemt met de gemeente, wordt gekeken naar de persoonlijke situatie van de inwoner door met hem/haar in gesprek te gaan. Een aantal cliëntenorganisaties gaat de komende tijd uitzoeken wat de ervaringen tussen inwoners, hun mantelzorgers en de gemeente zijn. Zij willen onder andere weten of mensen op de hoogte zijn waar zij zich kunnen melden voor een gesprek met de gemeente. Maar ook of zij al een gesprek hebben gehad. En zo ja, op welke wijze zij zich daarop hebben voorbereid en hoe het gesprek is verlopen. Ook willen de organisaties een beeld krijgen van de ervaringen met het aanvragen van individuele maatwerkvoorzieningen en het toekennen daarvan.De uitkomsten van de raadpleging worden ingezet als feedback voor gemeenten, Wmo-raden, lokale belangenbehartigers en het Transitiebureau waarin het ministerie van VWS en de VNG samenwerken. De digitale raadpleging is onderdeel van het programma Aandacht voor iedereen (AVI). Het programma wordt gefinancierd door het ministerie van VWS en afgestemd met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. De vragenlijst kan hier worden ingevuld: VRAGENLIJST ERVARING MET GESPREKKEN

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie?
Tip onze redactie via mail of telefoon. Deze vind je op onze contactpagina.