De exploitant van de spoorverbinding Hengelo Bielefeld wordt Eurobahn. De dochter van Keolis Deutschland rijdt vanaf december 2017 een uurdienst. Eurobahn heeft de aanbesteding gewonnen van het Teutoburger Wald-Netz, waar de treindienst Hengelo Bielefeld onderdeel van is. In de nieuwe dienstregeling rijdt de trein eenmaal per uur van Hengelo via Bad Bentheim, Rheine en Osnabrück naar Bielefeld.Gedeputeerde Kok van Overijssel en portefeuillehouder Bron van Regio Twente zijn blij dat er een oplossing komt voor de ontbrekende schakel in het huidige netwerk tussen Hengelo en Bad Bentheim. Met de inzet van nieuw treinmaterieel, geschikt voor zowel het Nederlandse als Duitse stroomsysteem, ontstaat er een rechtstreekse verbinding tussen Hengelo en Bielefeld zonder oponthoud. Hiermee verbeteren we niet alleen het reisgemak van de bestaande reizigers, maar maken we de verbinding ook aantrekkelijker voor nieuwe reizigers. Het nieuwe contract begint in december 2017 en heeft een looptijd van 15 jaar. De provincie Overijssel en Regio Twente hebben elk 8,5 miljoen euro beschikbaar gesteld voor de exploitatie van het Teutoburger Wald-Netz tot eind 2032. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu draagt 9,33 miljoen bij.De extra halte die de gemeente Losser wil, zal er niet snel komen. Dat zei beleidsadviseur Wim Michel van de Regio Twente in mei al tegen OV-Magazine. Voor je een halte hebt, ben je alweer vier tot vijf miljoen euro verder. Ook is de halte moeilijk in te passen in de bestaande dienstregeling. Dat is ook de reden dat, net als bij de Grensland Express, Hengelo Oost wordt overgeslagen. Bron: OV Magazine