TWENTE - Onder de nieuwe slogan “Vrij zijn in Twente” is de nieuwe visie Vrijetijdseconomie Twente 2030 gelanceerd.
Twente Marketing zet zich de komende jaren in op het ontsluiten van verhaallijnen over de Tubanti en Textiel & IJzeren Eeuw. Naast bezoekers komt de focus ook meer te liggen op bewoners. De vrijetijdssector levert namelijk een belangrijke bijdrage in het verhogen van het Bruto Twents Geluk.
"Twente Marketing en ondernemers in de vrijetijdssector geloven in de kracht van het Tukker-zijn. Twents verantwoordelijkheidsgevoel en saamhorigheid zorgen ervoor dat dingen voor elkaar komen," aldus Walter Nordsiek marketingmanager van Twente Board op Twente FM.
"Door de eigenzinnigheid van Tukkers zijn ze vrij van de mening van anderen en kunnen ze zichzelf zijn. Dit komt ergens vandaan. Door de verhalen over Tubanti en Textiel & IJzeren Eeuw te vertellen en te beleven krijgt het Tukkerschap wortels. Zo is het koepeltje op de Tankenberg in De Lutte één van die plekken waar belangrijke momenten uit ons verleden zich hebben afgespeeld. Door dit soort plekken met elkaar te verbinden wordt er gewerkt aan een aantrekkelijk nieuw vrijetijdsproduct, voor zowel inwoners als bezoekers aan Twente".
Bewust groeien en focus verleggen
Nieuw vrijetijds-aanbod moet bijdragen aan Tukker trots, maar ook de jongere doelgroep weten aan te trekken. Door de focus te leggen op “Millennials”, 25-40 jarigen, kiest Twente Marketing voor bewuste groei. Deze doelgroep voegt niet alleen economische waarde toe, maar heeft ook een positieve impact op het leef -en vestigingsklimaat van Twente. Een belangrijke pijler voor een toekomstbestendig Twente. Tegelijkertijd is en blijft de regio een aantrekkelijke vakantiebestemming voor 55+ bezoekers.