"Het materiaal gaat nog op de boot terug, maar het team is inmiddels weer terug in Nederland", vertelt Huzink in gesprek met Twente FM. Van zaterdag op zondag keerden de mannen terug, maar dat ging niet zonder slag of stoot. "We zouden eigenlijk om 19.30 uur landen in Eindhoven, maar we kregen te maken met dikke mist. We hebben acht rondjes gecirkeld en moesten uiteindelijk landen in Amsterdam. Daarna moesten we nog twee uur in het vliegtuig blijven zitten, tegen middernacht liepen we weer in het koude Nederland."
Huiswerk
Al met al kijkt Huzink met een tevreden gevoel terug op de Dakar. "Het project is goed verlopen. We wisten een aantal keer in de top-tien van de dag te eindigen, maar helaas hebben we de finish uiteindelijk niet gehaald. Het chassis was compleet gebroken, we konden niets meer met de truck. We kunnen veel onderdelen echter wel weer gebruiken. We zijn al begonnen met ons huiswerk, met het oog op de toekomst."
Eén van de punten op het huiswerklijstje van Huzink en zijn team is een onderzoek naar de sterkte van het chassis. "We gaan natuurlijk steeds harder, dan stuiter je meer en heeft het materiaal meer te verduren. Misschien moet het daar wat op aangepast worden."
Kamaz
Een concurrentiestrijd met het Russische team Kamaz zat er dit jaar niet in. "Die zijn bij de trucks op één, twee, drie en vier geëindigd. Ze zijn oppermachtig. Zo nu en dan, wanneer ze foutjes gaan maken, dan kan je ervoor eindigen. Maar het zijn echte profs, ze doen het hele jaar niets anders dan crossen met die trucks. Ze zijn heel lastig te verslaan", sluit Huzink af.