WIERDEN - Er komt een beweegbare paal om sluipverkeer op de Schapendijk en de Notterveldsweg tegen te gaan. Met name in de spits zorgt het sluipverkeer voor gevaarlijke situaties, omdat fietsers en landbouwvoertuigen ook gebruik maken van de parallelweg.
Totdat de N35 breder is gemaakt blijft de beweegbare paal staan om het sluipverkeer te voorkomen. "Je zoekt met elkaar
naar de beste oplossing", zo geeft wethouder Richard Kortenhoeven aan. "Deze optie is door de buurtbewoners zelf geopperd. Samen met Rijkswaterstaat zijn we met dat idee aan de slag gegaan."
"Ook voor agrariërs die met grote regelmaat gebruik maken van de parallelweg is dit de beste locatie omdat de tunnels goed bereikbaar blijven. Zo blijven hun percelen goed bereikbaar met landbouwwerktuigen", aldus Kortenhoeven.
Maar hoe werkt de beweegbare paal? Het meeste sluipverkeer komt volgens de Gemeente Wierden vanuit Nijverdal, daarom wordt de paal daarop afgesteld. Ieder voertuig dat van Nijverdal in de richting van Wierden rijdt, moet in de ochtendspits twee minuten wachten voordat de paal naar beneden gaat.