WIERDEN - De gemeente Wierden heeft de richtlijnen voor reclame-uitingen geactualiseerd. Het nieuwe beleid is uitgebreid met kaders voor reclame-uitingen op LED-schermen, rotondes en het plaatsen van spandoeken en driehoeksborden.
Input hiervoor werd geleverd door de winkeliersverenigingen, reclame-aanbieders en een aantal inwoners. Het Reclamebeleid 2021, dat is vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders, geeft de richtlijnen aan waar en in welke vorm reclame-uitingen geplaatst mogen worden.
“Het nieuwe reclamebeleid schept duidelijkheid”, zegt wethouder Johan Coes. “Heel fijn dat verschillende betrokken partijen hebben meegedacht over de invulling van dit beleid.”
Ook studenten van het ROC van Twente leverden een bijdrage. Zij voerden een haalbaarheidsonderzoek uit voor het plaatsen van frames. In deze frames kunnen bijvoorbeeld evenementen gepromoot worden. Het onderzoek toonde de haalbaarheid aan. Een voorstel over de aanschaf van frames en openbare plakplaatsen wordt nog verder uitgewerkt.