OLDENZAAL/ROTTERDAM - De stad Rotterdam is begonnen met een campagne om lokaal te stimuleren en daardoor hangt de afbeelding van Oldenzaler Roelof Caré in de hele Maasstad.
Hoe dat kan? Caré is winkelmanager van de stand van de Twentse Ambassade in de Rotterdamse Markthal. Met zijn winkel Aanstreekelijk (met vestigingen in Oldenzaal en Delden) levert hij de streekproducten aldaar.
De stad Rotterdam houdt nu een campagne om meer mensen in eigen stad te laten winkelen en promoot daarom allerlei lokale ondernemers, waaronder de Twentse stand in de Markthal. En daarvoor is de beeltenis van Caré gebruikt.
"Het is een unieke combinatie en een buitengewoon opvallende vorm van city- en regiomarketing", zegt directeur Danny de Vries van de Twentse Ambassade. "Maar Twente is met de Twentse streekproductenwinkel en de Twentse Ambassade deze weken onderdeel van een campagne van de gemeente Rotterdam.”
::foto2::
Om het lokaal winkelen in Rotterdam te stimuleren is de gemeente Rotterdam namelijk de campagne ‘Rotterdam sterker door lokaal winkelen’ begonnen. Naast plaatsing op de digitale borden in de hele stad wordt bovenstaande uiting ook ingezet voor gedrukte media zoals folders, flyers, brochures, uitnodigingen, Stadskrant, het gemeentelijk personeelsblad en online zoals presentaties, facebook, Instagram, Snapchat, Twitter en YouTube.
De Vries: "Onze eigen Twentse winkelmanager Roelof Caré is één van de gezichten van de Rotterdamse campagne. Wat mij betreft een mooie win-win situatie. Precies zoals we dat al jaren doen bij de Twentse Ambassade. Twente promoot lokaal winkelen in Rotterdam en Rotterdam promoot Twente en Twentse streekproducten. Hoe mooi is dat?"
::foto3::