Als genomineerde tussen grote namen staan is één. Maar dan ook nog eens winnen. Makelaar Korné Pot uit Enschede werd met zijn kantoor Libero Aankoop verkozen tot beste merk op TikTok. Dat gebeurde gisteravond tijdens de Best Social Awards. Pot nam het met zijn kantoor op tegen de Hema, Nederlandse Spoorwegen en KLM. Grote, bekende ondernemingen in Nederland. Ook flink actief op TikTok.
Maar de jury was het meest onder de indruk van de activiteiten van Libero Aankoop op TikTok. "Het was spannend", kijkt Pot terug op het moment dat de winnaar in de categorie 'Beste merk op TikTok' bekend werd gemaakt. "De concurrenten zijn toch grote merken en het is al leuk om daar tussen te staan."
Korné Pot maakt op TiktTok video's van opvallende zaken die hij tegenkomt op woningverkoopsite Funda, zogenaamde 'Fundaparels'. Over het meest bizarre logeerbed, bijvoorbeeld, dat hij ooit op Funda tegenkwam of over een FEBO-muur in de keuken.
Pot staat toch maar mooi met die trofee in zijn handen. Achteraf kun je dan makkelijk zeggen dat je dat wel verwacht had, maar de Enschedeër blijft bescheiden. "Het kon natuurlijk wel", is het enige dat hij er over zegt. Hij leek even overdonderd nadat de winnaar bekend werd gemaakt. "Ik ben niet het type om direct op mijn stoel te gaan staan. Het moest ook nog wel even landen."
De jury was vooral enthousiast over de creatieve manier waarop Pot zijn bedrijf verbindt aan grappige filmpjes over woningverkopen. Wat het Pot oplevert, behalve een mooie trofee, weet hij nu nog niet zo goed. Dat is afwachten. "Ik denk een boel naamsbekendheid en het is een mooi compliment. Deze trofee staat vanaf vandaag op kantoor."