Het nummer Europapa van Joost Klein is de Nederlandse inzending voor het Eurovisiesongfestival. Hengeloërs hebben verschillende meningen over het nummer. Terwijl sommige inwoners enthousiast zijn over de originaliteit en de potentie van het liedje prijzen, uiten anderen twijfels over de commerciële haalbaarheid van het lied en zijn ze vooral bezorgd over de impact op het internationale podium. Wij gingen de straat op om de mening te peilen.
Europapa heeft binnen vier dagen al ruim zes miljoen weergaven op YouTube gehaald. Europapa is populair onder jongeren, maar ook bij ouderen en families. Ook is het nummer mateloos populair op Tiktok.
Ook gabbers voelen zich gehoord met dit nummer, vanwege de hardcore-elementen die in het lied voorkomen. Gabber is een subcultuur uit Nederland. Gabbers staan bekend om hun kenmerkende trainingspakken, bomberjacks en Nike Air Max-schoenen. De muziek, die vaak snel en hard is, dient als de soundtrack van deze subcultuur.
Zanger Joost Klein is al goed bekend in het buitenland, waaronder in Duitsland door zijn nummer Friesenjung, waar hij samen met de Duitse artiesten Ski Aggu en Otto Waalkes een lied over Friesland maakten. Denkt Hengelo dat Nederland dit jaar de winst gaat pakken?