Verkeer
Stuur appje
Zoek

PostNL ontslaat postbode op staande voet: gooide drie weken lang brieven bij het oud vuil

Heliosstraat
Beeld: Oost

Ruim drie weken lang geen enkele brief op de mat. Het overkwam bewoners van verschillende straten in de Hengelose wijk Berflo Es. In de tijd dat de vaste postbezorger van de wijk een welverdiende vakantie nam, maakte zijn vervanger er een potje van. Drie weken lang hield hij de post achter en gooide hij de brieven bij het oud vuil. Dat meldt Oost Nieuws. PostNL heeft de vervanger op staande voet ontslagen.

De bewoners van onder andere de Hermesstraat, Heliosstraat en Athenestraat in Hengelo misten de afgelopen tijd van alles, van rechtbankstukken tot opgestuurde creditcards. Ze zaten met hun handen in het haar en deden hun verhaal bij deze omroep. Want hoe kan het dat er drie weken lang geen enkele brief werd bezorgd door PostNL? Ook het postbedrijf zelf had geen flauw idee.

Bizare conclusie

PostNL stelde een onderzoek in en kwam tot een bizarre conclusie. De plaatsvervangende postbode gooide drie weken lang de brieven waarop de buurtbewoners met smacht wachtten in de container. Deze afvalbak is al geleegd. Hierdoor zullen de bewoners hun langverwachte post nooit meer ontvangen.

Sinds afgelopen dinsdagmiddag loopt de 'oude vertrouwde' postbode weer zijn rondje en belanden er weer brieven op de mat bij de bewoners van de wijk.

Onacceptabele situatie

Het postbedrijf heeft naar aanleiding van het onderzoek besloten de achteroverdrukkende postbode per direct de laan uit te sturen: "Helaas is gebleken dat een tijdelijke bezorger drie weken lang het werk niet naar behoren heeft uitgevoerd. In deze periode is de post achtergehouden en weggegooid, waardoor de post voor deze wijken verloren is gegaan. Een hele vervelende en onacceptabele situatie", aldus woordvoerster Tessa de Jong.

Op dit moment bekijkt PostNL of het verdere stappen kan ondernemen tegen de oud-werknemer. Het postbedrijf sluit niet uit dat het aangifte gaat doen bij de politie.

PostNL biedt oprechte en welgemeende excuses aan alle getroffenen. Binnenkort ontvangen zij, per post, een excuusbrief. "We adviseren alle betrokkenen om contact op te nemen met de verzender van hun post voor een passende oplossing", aldus de zegsvrouw.

Buurtbewoners geschokt

"Serieus? Oh, wat erg!" is de eerste reactie van buurtbewoner Linda na het horen van het nieuws. De vrouw, die het probleem aankaartte bij Oost, zegt blij te zijn dat er eindelijk duidelijkheid is. Wel is ze ontzettend teleurgesteld dat het zo lang duurde. "Ik ben blij dat PostNL achter de oorzaak is gekomen, maar het had natuurlijk nooit zo lang mogen duren. Ik hoop dat ze gaan kijken naar hun interne processen, zodat ze erachter kunnen komen wat er precies is misgegaan."

Dit artikel is gepubliceerd in samenwerking met oost
Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie?
Tip onze redactie via mail of telefoon. Deze vind je op onze contactpagina.