Het Enschedese bedrijf Elektramat stopt na dit seizoen als hoofd- en shirtsponsor van FC Twente. Elektramat, dat sinds vorig seizoen op het shirt van de club prijkt, kiest vanaf het nieuwe seizoen voor een andere invulling van het partnerschap met de club.
Elektramat heeft straks twee seizoenen op het shirt van FC Twente gestaan. Directeur Mike van Klaveren blikt nu al tevreden terug: “Het was een eer om ons als bedrijf te verbinden aan een club, die ontzettend belangrijk is voor onze regio, de supporters en de medewerkers van Elektramat. Twee jaar lijkt misschien kort, maar in de wereld van e-commerce is dat een lange periode.”
Volgens algemeen directeur van FC Twente Dominique Scholten heeft de samenwerking met Elektramat mooie resultaten opgeleverd: “Met Elektramat op ons shirt zijn we derde van Nederland geworden en hebben we ons na jaren weer geplaatst voor de groepsfase van een Europese competitie.”
Hoewel Elektramat stopt als hoofd- en shirtsponsor blijft het bedrijf wel verbonden aan de club. “De samenwerking met Elektramat is prettig en we vinden het jammer dat ze stoppen als shirtsponsor. Gelukkig blijven ze als sponsor betrokken bij de club. Binnenkort maken we bekend in welke vorm en inhoud dat zal zijn”, aldus Scholten.
Wie de nieuwe hoofd- en shirtsponsor van FC Twente wordt, is vooralsnog onbekend.